poniedziałek, 13 września 2010

Warsztaty dziennikarstwa modowego - dzień pierwszy.

Pierwszy dzień warsztatów dziennikarstwa modowego mam już za sobą. Rozpoczęliśmy je przeglądem światowych dziennikarzy, pism i stron o modzie, który poprowadził Filip Niedenthal. Jest on absolwentem The London College of Fashion. Był szefem działu mody "Twojego Stylu", pracował również w magazynie "Viva", a obecnie jest redaktorem naczelnym magazynu "Podróże". Poznałam wiele ciekawych stron poświęconych modzie, do których linki zamieszczam poniżej. Część z nich już znałam, ale być może dla Was będą nowe:

http://www.fashionologie.com/
http://www.style.com/
http://nymag.com/daily/fashion/
http://tmagazine.blogs.nytimes.com/
http://jakandjil.com/
http://stilinberlin.blogspot.com/
http://www.thefashionspot.com/
http://models.com/
http://metki.blogspot.com/
http://thewholehole.blogspot.com/

Drugą część poprowadziła Agata Passent, polska felietonistka. Ukończyła studia na Uniwersytecie Harvarda oraz Uniwersytecie Warszawskich. Pisze felietony do "Twojego Stylu", "Twojego Dziecka" oraz współpracuje z Radiem PiN. Rozmawialiśmy o tym jak pisać, od kogo czerpać inspiracje i kim tak naprawdę jest prawdziwy dziennikarz, a może kim powinien być. Pani Agata zainspirowała mnie do napisania postu, który postaram się jeszcze dziś zamieścić. Dotyczyć on będzie diastemy. Postanowiłam również rozwinąć swój blog o inne wersje językowe, ale to dopiero w niedalekiej przyszłości.

Dzisiejszy dzień zakończyła Ewa Krajewska, koordynator warsztatów. Pani Ewa jest dziennikarzem modowym oraz prezenterką telewizyjną. Przede wszystkim dyskutowaliśmy o dziennikarstwie modowym w telewizji, ale również mieliśmy okazje przećwiczyć zdobytą wiedzę - przygotowaliśmy kilka sprawozdań, które mogłyby się przydać przy relacji na żywo.

Wszystko odbyło się w przyjaznej atmosferze, a co najważniejsze, mogliśmy zadawać mnóstwo pytań. Dla chętnych istnieje możliwość napisania krótkiej notatki dotyczącej najnowszej kolekcji Ricka Owens'a. Postaram się ją dzisiaj przygotować i zamieścić jako nowy post.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz